Aku manusia tak sempurna ~

Sabtu, 22 Oktober 2011

Tanggalkan suor dalam!! MasyaAllah~





Bila fikir bagus jugak belajar di jepun ni kan...cubalah korang tengok gambar atas tu pelbagai kejadian disiplin sekolah yang tak masuk akal dibuat oleh pihak sekolah di Jepun..sebenarnya perkara ni normal je berlaku di negara matahari terbit tu..so buat apa nak kesah! hehe..tapi kenapa pelajar-pelajar perempuan menanggalkan suar dalam mereka?


Menurut apa yang aku baca la kan ,ini merupakan satu spot check yang dilakukan oleh guru-guru sekolah di jepun untuk memastikan bahawa semua student perempuan memakai suar dalam ke sekolah..haha..ini bukan bohong ok! ini betul-betul..for your information student perempuan ni dikenakan memakai skirt pendek ke sekolah dan mungkin tidak dibenarkan sama sekali memakai skirt labuh..memang pelik! cikgu ni nak melindungi student perempuan ke apa..haha..macam-macam perkara boleh jadi lah kalo pakai skirt pendek..


Menurut apa yang aku baca lagi ..hehe..cikgu-cikgu ni prihatin terhadap student wanita bagi mengelakkan kejadian 'raba-meraba'..dan 'shark' aktiviti..tak taulah shark aktiviti tu natang apa..haha..setahu aku (tahu jugaklah!) shark aktiviti ni ialah perkara sekumpulan orang sangap jepun yang salu aniaya dekat student perempuan..mereka akan berlari menuju kepada student wanita tu and then selak kain student tu and then tarik suor dalam student tu manakala seorang lagi kawan mereka akan merakam video kejadian itu dari jarak jauh!..apa-apa laaaaaa!



Nak tanya korang la kan caner kalo sekolah di negara kita buat tindakan disiplin camtu? agak2 korang sudi tak tanggal suar dalam? hahaha..kalo aku jadi perempuan dah lama aku ponteng skolah..bukan stakat ponteng! terus tak datang skolah! tanam anggur dekat rumah..apa pun yang pasti sekolah di Malaysia tidak sebingung sekolah di Jepunahh..haha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan