Aku manusia tak sempurna ~

Selasa, 14 Februari 2012

Master Chef mencari anda! Hahaha

Sotong Masak Pedas


Today is tuesday! At 12 pm. Breakfast is over.My brother awal2 lagi berangkat  ke tempat keje.Aku still tidur,kepenatan semalam tidur lewat coz tak mengantuk.Bangun tidor sekitar pukul 1 Tengahari dalam keadaan perut lapar .Masuk dapur i think Abang aku ada masak paper before pergi keje.Mungkin dia tak sempat masak kot.Omaigod!Aku sesangat lapar.What should i do? Takkan nak biarkan perut  aku terus kekosongan macam ni...Arghh!!! aku masak sendiri jelah!Aku kan peminat Ezani Master Chef musim pertama.So aku akan berusaha jadi macam dia hari ni! Yeahh! Tetiba ingat tagline The Rock WWE 'What The Rock is cooking'! Haha

Daging Goreng Kunyit

Aku bukak peti sejuk aku tengok ada daging dan sotong mentah.Bejam2 pikir nak masak apa dengan lauk2 ni semua.Kalau daging aku dah terbayang nak buat daging goreng kunyit.Kalau sotong pulak aku terbayang nak buat sotong masak pedas!Bedebar  giler beb nak masak! Seriusly! aku tak pandai masak. Aku pandai masak air dan meggi jer.First time dalam hidup aku masak memasak ni.Aku berusaha jugak nak  buat dua2 masakan feveret aku tu hari ni.Siap search resipi lagi kat google.Mula2 aku buat daging goreng kunyit.Yang tu simple!memang menjadi.Paling mencabar giler bagi aku buat sotong masak pedas.Masakan yang paling sukar.Macam2 tak kena .Hahaha.Aku kupas 4 biji bawang putih,1 biji bawang merah dan 1 biji bawang besor,and then aku blend sampai lumat.Aku tumis,aku masukkan cili kering yang dah diblend,aku masukkan  sedikit garam,gula,last skali aku masukkan sotong lebih  kurang 15 ekor sambil hati resah takut tak menjadi! Hahaha. Bila try ? Huh! Lega akhirnya! Memang puas hati dengan masakan aku! Alhamdulillah.Alhamdulillah.Tak sangka,memang tak sangka aku pandai masak! haha Syukran!My brother pun puji giler masakan aku.Bangga kejap,bayangkan daripada tak reti masak langsung tetiba berjaya aku masak semua ni dengan sedap.Cehh! 


Boleh dah la nak ngurat Ezani Master Chef pasni. Hahaha



Tiada ulasan:

Catat Ulasan