Aku manusia tak sempurna ~

Sabtu, 10 Mac 2012

Tsunami Jepun setahun berlalu


Morning guys! sarapan pagi dengan nasik belauk dan coffee mix sambil menyaksikan tanyangan kembali kejadian Tsunami jepun 2011 setelah setahun berlalu dalam rancangan feveret  aku ''Nasik Lemak Kopi o''.Selama 2 jam bersama Fizo Omar dan Lukman hakim hari ini! Sebagaimana yang we uolls tahu 11 March 2011 kita digemparkan dengan kejadian Tsunami yang melanda Negara Jepun kini sudah genap setahun. Oh my god!! cepat betul masa berlalu kan.Siapa yang tak tekejut dan sedih dengan malapetaka yang mengorbankan ribuan rakyat jepun.Aku still ingat lagi tarikh kejadian tu sehari sebelum kak long aku melangsungkan perkahwinan.Masa tu xambil tahu sangat sebab masing2 sibuk dengan majlis akad nikah pada malam tu.Aku sekadar dengar berita dari radio jer.Sampai sekarang masih ramai yang belum dijumpai.Bila kita imbas kembali gambar2 Tsunami jepun sangat menakutkan.Aku tengok video pun rasa takut sangat..Bayangkan satu  wilayah Honshu hampir musnah.Kuasa Tuhan!Ya Allah,jauhilah Malaysia dari sebarang malapetaka...Ameen!! jum uols kita tengok balik gambar2 kejadian:Mudahan we uols mengambil iktibar dan pengajaran dari apa yang berlaku di Jepun:

"ombak membadai di bandar Miyako"
"keadaan rumah seperti timbunan sampah"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan